علی‌محمدی، رئیس‌ کل دادگستری استان ایلام: حضور وکیل در دعاوی را غنیمت می‌دانم

علی‌محمدی، رئیس‌ کل دادگستری استان ایلام: حضور وکیل در دعاوی را غنیمت می‌دانم
خرداد 10, 1401
318 بازدید

علی‌محمدی، رئیس‌ کل دادگستری استان ایلام:
حضور وکیل در دعاوی را غنیمت می‌دانم

علی‌محمدی، رئیس‌ کل دادگستری استان ایلام:
حضور وکیل در دعاوی را غنیمت می‌دانم

به گزارش اداره امور رسانه کانون وکلای دادگستری استان ایلام، در دیدار اعضای هیئت‌ مدیره، مدیر داخلی و رئیس اداره امور رسانه کانون وکلا با رئیس‌ کل دادگستری استان، وکیل حجت‌اله محمدی، رئیس کانون وکلا ضمن عرض تبریک انتخاب و انتصاب دکتر علی‌محمدی در مسند ریاست کل دادگستری استان گفت: انتخاب و انتصاب دکتر علی‌محمدی از قضات بومی و خوش‌نام استان، مایه‌ی خرسندی و مباهات است.
محمدی، ضمن سپاس از رؤسای سابق دادگستری استان، از دکتر علی‌محمدی که در مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس کل دادگستری و همچنین در شیوه‌نامه‌ی مدیریتی ابلاغی آن ریاست به حوزه‌ی قضایی استان، نگاه ویژه‌ای به جایگاه وکیل و نقش وکیل به‌ عنوان معاضد قانونی داشته‌ است؛ تشکر کرد و به تعامل کانون وکلا با دستگاه قضایی در راستای ارتقای سیستم قضایی با بهره‌مندی از ظرفیت قانونی تعریف‌شده در نقد آرای صادره از محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی تأکید کرد.
در این دیدار، وکیل عباس گرامیان، عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان ایلام گفت: با توجه به بهره‌مندی استان از قضات متعهد و خوش‌نام و اختیاراتی که رئیس کل دادگستری در عزل و نصب قضات دارد؛ انتظار جامعه‌ی وکالت این است که قضات پاک‌دست،جایگاه خاصی در انتصاب در پست‌های حساس داشته باشند.
در این دیدار، دکتر عمران علی‌محمدی، رئیس‌ کل دادگستری استان ایلام، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گفت: بنده، حضور وکیل در دعاوی را غنیمت می‌دانم؛ چون وکیل با بهره‌مندی از لسان حقوق، کمک‌رسان دستگاه قضایی است و از آنجا که عموم وکلای استان، نجیب، متعهد و شرافتمند هستند، به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم.
دکتر علی‌محمدی در ادامه افزود: در شیوه‌نامه‌ی مدیریتی ابلاغی به حوزه قضایی استان به موارد عدیده‌ای اشاره‌ شده که یکی از آن موارد، حفظ جایگاه و مراقبت از شأن وکیل است.
علی‌محمدی، رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن پیشنهاد به کانون وکلا برای حضور فعال وکلا در هیئت صلح استان و حوزه‌ی پیشگیری از جرم گفت: پیشنهاد داده‌ام در هفته‌ی قوه‌ی قضاییه علاوه‌ بر اطلاع‌رسانی در خصوص خدمات ارائه‌شده توسط دستگاه قضا، خدماتی که وکلا به جامعه ارائه می‌دهند به اطلاع عموم مردم رسانده شود.